آش ماست شیرازی - سفارش آنلاین آش ماست - طرز تهیه آش ماست - آش هنگ
سفارش آنلاین حلیم بادمجان در شیراز توسط آش هنگ
حلیم بادمجان
تیر ۲۱, ۱۳۹۷
سفارش آنلاین آش سبزی شیراز1
آش سبزی شیرازی
تیر ۲۱, ۱۳۹۷

آش ماست شیرازی

مواد لازم برای تهیه آش ماست شیرازی:

لپه: 125 گرم

برنج نیم دانه: 200 گرم

شوید تازه: 1 پیمانه

گوشت تازه گوسفند: 125 گرم

ماست: بهتره ترش و غلیظ باشد 500 گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

سفارش آنلاین آش ماست شیرازی
آش ماست شیرازی

طرز تهیه آش ماست اصیل خوشمزه و مجلسی به روش شیرازی
طرز تهیه آش ماست شیرازی

طرز تهیه آش ماست شیرازی

برای تهیه آش ماست شیرازی در ابتدا لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید.

برنج نیم دانه را از یک ساعت قبل باید خیس کنید.

لپه را هم جداگانه از قبل بپزید

همین طور گوشت را با پیاز خورد شده و نمک و فلفل بر روی شعله گاز بگذارید تا بپزید. و بعد از پختن، استخوان های گوشت را جدا کرده و گوشت را ریش ریش کنید.

برنج را با حدود هفت پیمانه آب بگذارید با شعله ملایم  بپزد و حسابی له و نرم شود . سپس شوید را که ریز خورد شده است، به برنج نرم شده اضافه کنید و اجازه دهید سبزی به همراه برنج بپزد.

سپس لپه را بهش اضافه کنید و بعد گوشت ریش ریش شده را اضافه کرده و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید با شعله کم آش غلیظ شده و جا بیفتد. هر از گاهی آش را هم بزنید تا ته نگیرد تا آماده شود.

آش ماست باید مقداری سفت تر از حد انتظار از روی اجاق بردارید. چون با اضافه شدن ماست دوباره کمی رقیق می شود.

آخرین مرحله اضافه کردن ماست می باشد که وقتی شعله را خاموش کردید اجازه دهید تا آش  از داغی بیفته و آش سرد شود. سپس ماست را به آن افزوده و مخلوط کرده و در ظرف سرو ریخته و می توانید با فلفل سیاه و نعنا داغ تزیین و نوش جان فرمایید .

نکته خیلی مهم: اگر ماست را به آش داغ اضافه کنید ممکن است ماست کمی بریده بریده شود. بنابراین حتما باید آش سرد باشد که ماست به آن اضافه کرد.

دستور پخت آش ماست در هر شهری مختلف ایران متفاوت می باشد و بیشتر تفاوت در نوع سبزی ( علاوه بر شوید از جعفری، گشنیز و.. استفاده می شود) و حبوباتی هست که در آش ماست استفاده می شود ولی آش ماست شیرازی طبق دستور پخت بالا تهیه میشود.

همچنین می توانید از طریق وبلاگ ما طرز تهیه سایر آش ها از جمله : طرز تهیه آش سبزی شیرازی، طرز تهیه آش رشته، طرز تهیه حیلم بادمجان، طرز تهیه کشک بادمجان، طرز تهیه کوفته شبزی و حلوا زعفرانی را بصورت کاملا حرفه ای یادبگیرید و در منزل امتحان کنید و از آشپزی لذت ببرید در صورتی که زمان برای آشپزی ندارید فروشگاه آنلاین آش هنگ در کنار شما عزیزان می باشد تا در سریعترین زمان ممکن و بصورت داغ انواع آش ها را به درب منزل شما ارسال نماید.
 

فروشگاه آنلاین آش هنگ

اولین فروشگاه آش آنلاین
در شیراز


در کوتاه ترین زمان آش گرم و تازه را درب منزل خود دریافت کنید.


ثبت سفارش